WELCOME TO MY BLOG

Tuesday 27 December 2011

Pancaroba Kehidupan

assalamua'laikum... hi... selamat malam... hehehe... actually aku pun tak tahu ape aku nak tulis malam ni... sepanjang hari ni aku banyak brfikir ttg sikap dan kelemahan aku... aku sedar aku byk buat mistakes sepanjang aku berjalan di atas muka bumi Allah ni... aku cuba perbaiki... tapi kadang2 aku brtnya dgn diri aku sndiri... aku cbe telan ape yg org cakap.. tak kisah la org luar ke.. kenalan rapat ke... pelangi hati ke atau si dia... kadang2 biler trlalu telan dan pendam... hati kte sakit... kadang2 ade perkara yg kte bleyh shared dan ade prkara yg kte tak mmpu nak shared... melainkan org tu ade kunci hati aku... hua hua hua... aku ni ssh sket nak brcerita... so kalau kne caranya... aku ok je... semuanya aku shared... tak kisah la manis ke... tawar ke... pahit ke... tapi tu la tak semua org yg ade kunci tu... uhuk..!! uhuk..!! hurm cte pasal keje... mama aku salu pesan... nak carik kawan atau partner bkn senang... nak faham kerjaya awak tu... mama ni sabar je... mne taknya... papa aku tu... hari rye pun keje... kadang2 kteorg dah setting dinner atau lunch sme2... last minutes kne balik airport... katanya ade aircraft grounded... keje syif pulak tu... so skg ni aku mngikuti jejak langkah papa... kerjaya kami sama bidang.. cuma aku je yg pending sket... huhuhuhu.. insyaAllah satu hr nnti im bcome as licence aircraft engineer like you papa... tapi zaman dlu bleyh la... senang nak amek lesen.. hua hua hua.. marah btul papa aku kalau aku ckp cam tu... ngeee... biler aku dah sibuk dgn kerjaya... kadang2 aku ni pun salu sangat lepak dgn community... tapi aku cbe keep balance... aku cbe spent time dgn die jgk... tapi mgkin die tak nmpak kot... takpe.. aku pun tak salahkan die... aku harap sgt die faham.. aku hidup kat KL ni bkn ade spe2... dgn kawan2 je.. sakit demam ke... semua kawan2 je... kte kne jgk spent time dgn kawan2... aku lepak pun bkn dgn kawan2 prempuan.. kawan lelaki je pun... ntah la... aku cbe ikut rentak die.. ape yg die nak... tapi masih tak dpt puaskan hati die... aku hrp die faham life aku... kerjaya aku... tak macam org lain.. pkul 3 atau 4 pagi sedap tdo.. aku dah bangun.. mandi2... siap2... gi keje...kadang2 drive.. kadang2 naik ERL je... walaupun aku penat tapi aku happy dgn kerjaya aku.. dgn life aku... penat cane pun aku try carik ruang tuk dia... tapi still tak kne jgk kat mte die...ape2 pun aku doa kat Allah supaya Allah sejukkan hati die... lembutkan hati die... andainya dia utk aku atau SEBALIKNYA... aku brpegang dgn rukun iman keenam... ape2 pun aku masih ingat pesanan papa... kte salu meminta dgn Allah... dan sememangnya itu Allah nak hamba2NYA macam tu... kalau tak mintak atau brdoa.. kte ni hambaNYA yg sombong.. tapi papa aku pesan... biarpun kte brdoa atau meminta sesuatu dari Allah... tak salah kan kalau kte bersyukur dgn ape yg DIA bagi... contohnya kan... YaAllah Kau murahkan lah rezeki aku fiddunia wal akhirah... seterusnya... ya Allah aku brsyukur dgn pemberianMU selama ini yaAllah... alhamdulillah.. so selit2kan lah permintaan dan jgk kesyukuran.... kan kan kan... hehehehe... hurm... akay lah... sampai di sini je kot... babai...

No comments:

Post a Comment