WELCOME TO MY BLOG

Thursday 15 December 2011

Johor..!! weee

hurmm.... pagi2 pkul 7am member aku dah whats app aku.. suruh bangun siap awal2..katanya nak pegi mengembara jauh..hak tuih..!! hua..hua..hua... johor je pong....ngeee... ok..ok aku pun bangun pkul 8.20pagi...hik..hik...hik... mandi siap2 pas2 die pun sampai rumah aku... pnye la bising suruh siap cpt2..adoiyai..aku pun touch up bg comel2 sket... pas2 bermula la perjalanan... memula tgk FUEL BAR ade tiga bar lagi.. .so chill la geng.... langkahan kami dimulai dgn kaki kanan dan basmallah, maka kami pun bergerak menuju ke skudai... dgn hati yg girang... best part ni 1st time kete aku pegi jauh guna SMART TAG..hua..hua..hua... spnjg dlm kete tu kami gelak2...smoke dua tiga batang....hurmm cadangnya nak breakfast tapi kenyang lagi.. so kami mneruskan perjalanan.. nak breakfast kat ayer keroh... tgh syok layan lagu SURIA.FM sekali tgk FUEL BAR aku dah mnyala... mse tu bru je lpas R & R Seremban.. bapak goyang giler... mne tak nye.. nak sampai ayer keroh jauh lagi..huawaaa...!! menggelabit time tu... member aku bleyh plak buat lawak2 sengal time tu.. aku dah gewam da time tu.. aku diam je.. aku ni kalau fuel bar dah mnyala aku mesti diam.. takotttt derr...!! takot nak kne tolak kete..huhuhu... decide exit kat pedas linggi.. skali tgk masuk kampung daaa...stesen minyak plak takde...arghhh..!! stress nya aku... mmber aku bleyh buat lawak lagi...huhuhuhu... jalan pnye jalan..siap tnye akak yg jual nasik lemak lagi.. die ckp depan sket ade stesen minyak..fuhh..!! alhamdulillah lega rasanya... sampai je stesen minyak.. aku suruh die isi full tank...hik....hik... dah sattle... kteorg kne patah balik..masuk balik tol yg kteorg keluar tadi tu..perghh..!! masak douwh.... macam biase... teruskan perjalanan dgn happening... sampai je ayer keroh.. kteorg beli sandwich dgn air botol laici besar.... breakfast dlm kete je sambil mneruskan perjalanan.... sambil tu usha usha ade tak gadis2 yg single2 menuju ke destinasi yg sama..hua..hua..hua... sepanjang perjalanan kami alhamdulillah takde ape yg berlaku... akhirnya kami selamat sampai exit skudai... so skg ni masalahnya nak kne carik hotel SURIA CITY....huhuhu... kteorg brenti kat shell brdekatan dgn plaza angsana tu..tnye dorang.. alhamdulillah akak yg keje shell tu kbetulan nak pegi area sne jgk.. so die nak guide kteorg... die bawak sampai dpn pintu hotel... peramah dan baik2 je rakyat johor ekk...uhuk..!! uhuk...!! sepanjang on the road tu.. aku dpt tgk pusat bandar jaybee... danga bay...lepas tu tgk hospital besar jaybee... sblh kanan kteorg tu laut je memanjang...dah selamat sampai hotel.. kteorg pun check-in... penat brehat.. ZzzzZZzz .... tdo sampai petang... petang tu kteorg lepak kat tambak... lepak tgk overside, singapore.. tgk air laut yang mendamaikan...hurmmm.... then kteorg gi minum ptg kat sblh The Zon sampai la maghrib... malam plak dlm pkul 9pm kawan kteorg nak datang... nak bawak jenjalan lepak minum malam... malam tu kteorg pusing area jaybee then pegi restoran SINGGAH SELALU... lepak situ... dah puas lepak... rasanya nak dgr lagu plak... dorang bawak kteorg gi The Zone.. lepak sambil minum + dgr lagu live band dgn lagu2 RNB... sampai la 3pagi... hehehehe.. balik dah penat... bersihkan diri... rehatkan badan.... tenangkan jiwa... fikiran agak melayang.. tak tahu ape yg aku fikirkan... terfikir ttg K.E.H.I.D.U.P.A.N... macam2 yg kte kne lalui dlm life ni kan..?? so redha jelah... rasanya nak gi mandi swimming pool pagi tu... tapi sedar2 pun dah lewat.. takpelah.. siap2 nak balik K.L ... after check out... kteorg pun menyusur keluar dari jaybee.. tapi masalahnya nak carik highway ke KL tak jmpe2...huhuhu.. balik balik lalu dpn hospital... adoiyai... ape la member aku ni.. kteorg dah ikut signboard tapi masih pusing2.... last skali kteorg u-turn dpn hospital tu.. then terus je...main redah je..huhuhuhu... alhamdulillah dah jmpe highway ke KL... masuk je tol... smooth drive... biase la nak balik.. so drive pun takde la laju pun... sampai kat R & R machap dlm pkul 12... breakfast dlu..hua..hua..hua... aku amek light breakfast je sbb cadangnya nak gi makan rumah Fila... erkk.. spe fila tu..?? ehem..!! ehem..!! malu shaye....ngeee... fila tu adalah hurmm..spe ekk.. jap jap pk nak tulih ke tak..ekekekekeke..... fila tu bdk debab...hik...hik... she someone in my life... lalalala.... ok ok..brbalik pd perjalanan tadi tu... kteorg pun teruskan perjalanan... amek exit seremban then menuju ke kuala pilah dan yg terakhir adalah batu kikir... kawan aku ingatkan area seremban.. rupanya batu kikir.. katanya demam malaria camni..ekekekeke....nak carik batu kikir tu takde la ssh..cme kteorg tak pernah pegi.. so agak complicated sket la...alhamdulillah selamat sampai rumah fila... jmpe ibu die..fuhh..!! brdebar2 den... hik...hik...hik... die pun sediakan makan tgh hari... mmg terbaik..!! die sndiri yg masak.. mmg sedap.. ibu die sndiri yg ckp die yg masak... cuma agak pedas sket la... die buat masak lemak cili api udang dgn rebung... masak lemak petola..dgn sambal ikan...dah habes makan... family die jamu kteorg kuah durian cicah roti dgn teh panas.. perghh..!! pebret aku tuuuu...!! aku jamah sikit.. walaupun pebret tapi perut aku dah penuh.. nasik td tu pun aku tambah... then fila jamu buah rambutan lagi... fila siap bekalkan 4 bijik durian tuk kami then kuah durian tu sorang satu bekal.... family die siap suruh tapau lauk lagik... dlm hati nak tapi maluuu...hua..hua..hua... hurm pepun dorang mmg nice family... kteorg luangkan masa hampir sejam setengah.... aku pun mintak diri dlu.. on the way nak balik.. hujan lebat kat ssetengah tmpt... biase la skg ni musim hujan kan... selamat sampai damansara pkul 7.30pm.... bersihkan diri then solat...baring2... on fon kejap sampai la aku terlena... maka tamatlah penggembaraan kami... huhuhu...

Damansara - JB    (13December 11)
JB - Batu Kikir      (14 december 11 )
Batu Kikir - Damansara                     

No comments:

Post a Comment