WELCOME TO MY BLOG

Sunday 26 June 2011

24 OF JUNE 2011 - 1820

















 
hurm...tarikh ni tarikh yg mendukakan aku...petang tu...aku on the way balik keje dari subang airport menuju ke rumah aku...satu kejadian yg aku tak dpt lpe kan sepanjang hayat... hurmm..kete aku trlanggar bumper kete toyota unser...bumper dpn kete aku tu jatuh.lampu dpn pecah...radiator leak...hurm...camne leyh trjadik..time tu badan aku penat sgt...so aku bawak kete slow je...sampai kat traffic light..aku brenti then gear masih dalam keadan D...aku tekan pedal BRAKE smentara nak tggu lampu hijau... dlm tak sedar..aku terlelap...then kaki aku terangkat seketika..pergh..!! terus kete aku bum..!! toyota unser...huawaaa..!! no plat pun pecah...adusss...!! takpe lah mende nak jadik..tapi petang tu aku bertenang je...lagipun 1st time mengadap mende2 camni...aku brenti tepi..kawtim dgn chineese guy tu..then aku bawak kete aku slow2...after that aku tgk temperature naik..aku brenti tepi..aku check semua kete aku..tayar ok...semua ok..then aku amek kptsn towed kete aku sampai dpn rumah... bdk2 towing sibuk suruh aku sign itu ini..ade yg brgaduh nak amek kete aku...tapi Allah tu Maha Kaya..DIA berikan aku sehalus ketenangan...aku fikir few minutes...aku amek keputusan tuk towed kete aku tu sampai rumah..balik malam baru pikir ape nak buat...nak buat report...chineese guy tu taknak...aku pun maleh nak buat report..hehehehe...so amek keputusan repair kete sndiri..huhuhuhu...ape2 pun aku brsyukur kehadrat Allah aku masih dlm keadaan selamat..cme org tua aku masih risau terutama ibu aku.. die takut aku sembunyikan sesuatu dari dia..sampai nangis2 ibu aku tu...yela die takut aku luka ke ape ke..tapi aku tak gtau die...then aku ckap aku selamat...hurm...dah sampai rumah.. aku basuh kete aku tu...lap die...die pun dah bersih..then suruh die dok diam2 kat situ..insyaAllah 27JUNE ni aku antar die gi repair...hehehehe....hurmm..sebut pasal ibu aku tu...itulah kan..kasih syg seorang ibu..risau betul die...yg paling terharu..die cakap.."dik, mama ade anak lelaki sorang ni je..tolong jge diri tuk mama dan family"... fuhh..!! sebak beb..huhuhuhu...itu belum die tahu aku eksiden motor lagi tu...ade satu hari tu..aku on the way gi keje..dlm complex mas plak tu...aku bawak slow je..sekali mamat kete kelisa ni turn left mengejut....pom..!! melambung beb.. alhamdulillah takde pape yg jadik... cme seluar keje je koyak..luka kat kaki dgn lutut...lepas aku melambung tu..semua staff datang kelilingi aku...gelap je time tu...mamat kelisa tu leyh pulak kecoh2...aku cam nak hentak je kete die tu dgn helmet aku..tapi cool lagi..sekali die kecoh2...staff mne tah leyh sound die..trdiam terus...mamat tu terus hentak tgn die kat kete mamat kete kelisa tu...huhuhuhu..agak kecoh la time tu..hari tu...aku gi keje jgk...cme aku tak buat keje sgt la.. aku duduk lepak je...big boss tak bagi wat keje..huhuhu...kalau ler ibu aku tahu pasal aku eksiden motor ni.. mahu die suruh aku jual motor tu..jgn naik motor lagi..hehehehe...aku jadik trauma je nak bawak kete...pas2 nak cilok motor...skg ni gi kl pun bawak motor cam biase..takde cilok laju2...alhamdulillah aku rasa selamat sgt...ape yg terjadi itu adalah kehendak Allah yg jauh di atas merancang segala pergerakkan di langit mahupun di bumi....positive side...jge diri bebaik...hargai ape yg ade...setiap yg berlaku tu..ade natijah dan rahmat Allah yg kte tak tahu..- love -


2 comments:

  1. Assalamualaikum abg wan..
    Jage ler diri anda okey? dont sleep and drive..
    Hmm.. semoga Allah melindungi dan memberkati setiap pkerjaan yg anda dilakukn..
    Nnti nk kahwin jemput k.. :P

    ReplyDelete